Personalitati din Romania se alatura campaniei LUSH FRESH HANDMADE COSMETICS, sustinuta de VIER PFOTEN si GREEN REVOLUTION

La nivel global, in fiecare secunda trei animale sunt supuse unor suferinte atroce sau mor in urma experimentelor de laborator pentru testarea cosmeticelor. Compania LUSH FRESH HANDMADE COSMETICS continua lupta impotriva acestor teste inutile si propune metode alternative de testare cu ocazia unui eveniment de informare si constientizare ce va avea loc miercuri, incepand cu ora 19.00, pe pajistea Roaba de Cultura din Parcul Herastrau.

Evenimentul, realizat cu sprijinul Fundatiei VIER PFOTEN si al Asociatiei GREEN REVOLUTION, va avea ca sustinatori peste 20 de personalitati din lumea artistica, mass-media si mediul de business. Ei vor purta tricourile LUSH cu mesajul “Spune NU testarii pe animale” pentru a atrage atentia asupra suferintelor atroce, inutile, la care sunt supuse animalele in laboratoarele pentru testarea produselor cosmetice.

In cadrul evenimentului din Parcul Herastrau, personalitatile si spectatorii prezenti vor fi invitati sa-si spuna parerea despre testele pe animale, in fata unei camere de filmat. Mesajele lor inregistrate, alaturi de cele ale altor cetateni europeni, vor ajunge in urmatoarele luni in atentia Parlamentului European de la Bruxelles.

Un numar de dresaj performat de cainii fosti maidanezi din echipa Caini pentru Oameni ai VIER PFOTEN, inclusi in programul de terapie asistata de animale pentru copii cu dizabilitati si batrani, va fi pus in scena. Seara se va incheia cu doua concerte, sustinute de Mike Godoroja and The Blues Spirit si Elena Stoica Band.

Laboratoarele de testare, adevarate camere de tortura

Desi exista ingrediente naturale sau deja testate, anual peste 100 de milioane de soareci, sobolani, porcusori de Guineea, iepuri, maimute, caini sau alte animale din intreaga lume sunt supuse unor suferinte greu de imaginat numai pentru ca ingredientele unui nou sampon sau ale unei noi creme sa fie verificate. Testele sunt dureroase, realizate fara anestezie, iar de cele mai multe ori animalele mor in urma procedurilor. Mai mult, testele pe animale sunt de cele mai multe ori irelevante in privinta sigurantei produselor pentru oameni.

De 30 de ani, compania LUSH FRESH HANDMADE COSMETICS este fidela unei politici care exclude nu numai testarea pe animale, ci si achizitionarea de ingrediente de la vreun furnizor care in trecut a testat sau a avut colaboratori ce au realizeaza astfel de teste. Aceasta politica de pionierat, intitulata Supplier Specific Boycott Policy, este menita sa ofere un impuls economic acelor furnizori care renunta la testele pe animale.

Evenimentul de la Bucuresti se inscrie in campania menita sa determine Uniunea Europeana sa adopte, in 2013, o noua Directiva privind interzicerea comercializari si publicitatii produselor cosmetice testate pe animale in spatiul comunitar. Compania Lush Fresh Handmade Cosmetics a strans deja 350.000 de semnaturi la nivel international, pe care le-a inmanat Comisiei Europene. De asemena, ofera 5 premii in valoare totala de 250.00 GBP pentru 5 alternative de testare ce nu cauzeaza suferinta si moartea animalelor. In prezent, legislatia europeana interzice folosirea animalelor in scopul testarii, vanzarea produselor cosmetice finite testate pe animale, precum si vanzarea cosmeticelor ale caror ingrediente au fost supuse anumitor tipuri de teste pe animale insa aceste aspecte nu au fost niciodata aplicate in intregime.

Faza finala a seriei de interdictii urmeaza sa intre in vigoare in 2013 si ar face din UE o zona eliberata complet de testele pe animale. Totusi, Comisia Europeana ameninta cu o amanare, care ar pune in vigoare ultima interdictie abia in 2020.