S-a mai spulberat un mit: terapia prin shopping. Bucuria de a te intoarce acasa cu noua haina preferata paleste in fata raportului tocmai lansat de Greenpeace. Solutia pentru a scapa de hainele contaminate? Marile branduri au fost invitate sa-si duca hainele la detoxificare, dar oare cate vor respecta indicatiile?

Cand iesim la shopping in mall, va trebui sa fim atenti la inca un aspect, pe langa grija de a avea suficienti bani pe card. Conform unui raport tocmai facut public de Greenpeace (stiti, organizatia aceea mare care ne avertizeaza in legatura cu abuzurile pe noi oamenii le facem pe Terra) si citat de Fashionista.com, a cumpara de la marile branduri de moda nu e chiar cea mai sanatoasa activitate. De fapt, ne-ar putea pune in pericol sanatatea, deoarece produsele, atunci cand sunt fabricate, sunt tratate cu chimicale cancerigene. Raportul Greenpeace se numeste Fibre textile toxice: Cum marile branduri isi transforma clientii in complici si a rezultat in urma analizarii a 141 de produse de la 20 de branduri cunoscute in toata lumea. In fiecare dintre aceste 141 de articole vestimentare, au fost identificate substante periculoase. Ftalati, etoxilati, NPE si alte cateva denumiri pentru substante chimice care ne dau fiori sunt folosite si ulterior eliberate in mediul inconjurator pentru a realiza, spala sau trata hainele care apoi ajung in magazine, devenind periculoase pentru corpul uman si animale atunci cand ajung in atmosfera. Folosirea acestor substante, desi interzisa in S.U.A. si Europa, este permisa in tari precum China si Mexic, adica exact in locurile unde brandurile testate isi produc marfa. Pe lista brandurilor supuse testului apar nume precum Giorgio Armani, Benetton, C&A, Calvin Klein, Diesel, Esprit, Gap, H&M, Jack&Jones, Levi”s, Mango, Only, Tommy Hilfiger, Vero Moda, Victoria”s Secret si Zara.

greenpeace-international.jpg

Hainele analizate, modele pentru barbati, femei si copii, au inclus jeansi, pantaloni, tricouri, rochii si lenjerie intima, realizate atat din fibre artificiale cat si naturale. Greenpeace a lansat un apel – o invitatie la detoxifiere! – catre acesti 20 de mari producatori de haine si catre toti cei care procedeaza la fel, cerandu-le sa inceteze folosirea de chimicale periculoase si sa devina mai transparente in privinta prelucrarii textilelor pe care le scot pe raft. Unele dintre branduri s-au aratat dornice sa isi schimbe modul de a lucra. Citeste ingrijoratorul raport pe site-ul Greenpeace.