Bărbații consideră că unul dintre atributele masculinității autentice este grija pe care o au față de ceilalți, deși aceasta nu se regăsește în actualul stereotip al bărbatului modern.

Doar 7% dintre bărbați se identifică cu felul în care masculinitatea este mediatizată în prezent*

Bărbatul puternic din ziua de astăzi este mai mult decât un bărbat cu statut, influență sau putere fizică. 90% dintre bărbații din întreaga lume văd în grija față de ceilalți un semn de putere, conform unui studiu recent realizat de Dove Men+Care, unul dintre brandurile de îngrijire personală pentru bărbați din portofoliul Unilever.

Mai mult, 86% dintre bărbați afirmă că definiția masculinității a evoluat (comparativ cu generația din care fac parte tații lor), dar că felul în care aceasta este reprezentată în media nu s-a schimbat.

În acest context, Dove Men+Care lansează campania ”Real Strength”, o campanie care surprinde viziunea actuală despre masculinitate, aducând în prim plan un alt atribut al acesteia, grija pe care o are bărbatul modern pentru cei din jur. Parte integrantă a noii campanii, spotul ”Real Strengths Moments” prezintă momentele din viața fiecărui bărbat în care grija și atenția față de ceilalți și față de sine îl fac mai puternic.

„Am creat campania <> pentru a vorbi despre percepția actuală a masculinității. În centrul conceptului modern de „masculinitate” stă puterea de caracter. Calități precum integritatea, onestitatea și modul în care bărbații au grijă de ei inșiși, dar și de cei din jur sunt definitorii pentru percepția actuală a bărbaților asupra masculinității – versus forța fizică sau puterea de influență și dominare care erau apreciate mai mult de către generațiile anterioare. Astăzi, tot mai mulți bărbați își câștigă respectul și pentru că sunt mult mai deschiși să-și accepte latura protectoare și recunosc că aceste experiențe le aduc satisfacție și îi fac mai puternici.” afirmă Dan Oprescu, Brand Building Director Home & Personal Care Unilever South Central Europe.

Campania a fost dezvoltată plecând de la un studiu realizat la nivel global de Dove Men+Care pentru a afla care sunt percepțiile bărbaților din lumea întreagă despre masculinitate și despre ce anume îi face pe ei să se simtă cu adevărat puternici. Studiul ”Grija îl face pe bărbat mai puternic” a fost realizat în 2014 în parteneriat cu cercetătorul și sociologul Dr. Michael Kimmel și subliniază faptul că, deși dorința de protecție și grija față de ceilalți au fost întotdeauna importante pentru bărbați, ce s-a schimbat este importanța acestora în definiția modernă a calitaților unui bărbat „puternic”.

Îngrijire pentru un + de putere Conform noului studiu efectuat de Dove Men+Care:  91% dintre bărbați consideră că este necesar să aibă grijă de ei înșiși pentru a putea avea grijă și de ceilalți. Acest lucru presupune inclusiv atenția acordată îngrijirii personale *Conform studiului ”Grija îl face pe bărbat mai puternic”, realizat de Dove Men+Care în 2014.