Cu peste 20 de milioane de albume vandute, Rihanna este unul dintre cei mai de succes artisti din toate timpurile. La doar 24 de ani, solista detine recordul pentru cea mai tanara interpreta din graficele Billboard care a avut 11 single-uri pe locul intai in Hot 100.
De altfel, cariera ei este una impresionanta: in 2007 a primit premiul World Music Awards pentru cea mai bine vanduta solista pop din lume si a fost desemnata „female entertainer of the year”, in 2011 a obtinut premiul Brit Awards pentru cea mai buna solista, iar pana in prezent a obtinut nu mai putin de patru premii Grammy, cinci premii American Music Awards si 18 premii Billboard Music Awards.
Daca la inceputul carierei Rihanna se lansa cu un look angelic, extrem de feminin si… cuminte, foarte curand artista avea sa devina un adevarat trendsetter in materie de coafuri si vestimentatie. 2007 era anul in care Rihanna lasa in urma buclele lungi si lejere si aborda coafura bob asimetric, declansand o adevarata revolutie in intreaga lume, ale carei efecte sunt inca vizibile si in 2011.
La inceputul lui 2008 solista renunta la coafura bob si lansa, prin noua sa alegere, un nou trend: pixie cut. Tunsa foarte scurt in partea din spate, dar cu bretonul lasat foarte lung, Rihanna aparea pe covorul rosu cu o noua coafura, extrem de versatila – bretonul putea fi indreptat si aranjat cu carare intr-o parte sau tapat, cu foarte mult volum, uneori intr-o creasta stilizata cu ajutorul catorva suvite blonde. Poate cea mai socanta schimbare in aparitia Rihannei, insa, a reprezentat-o ultima sa coafura: parul era aproape ras in parti, iar cel din crestet era aranjat intr-o creasta.
Atitudinea nonconformista a Rihannei si alegerile ei, uneori uimitoare, in materie de coafura, machiaj sau vestimentatie, nu au stirbit cu nimic din feminitatea si senzualitatea fiecarei aparitii ale divei. Vestimentatia sa, in perfecta concordanta cu titlul celebrului sau album, „Good girl gone bad”, a evoluat de-a lungul timpului si este rezultatul unui amalgam de tendinte: retro, glam-rock, elegant.
Rihanna iubeste creatiile designerilor Vivienne Westwood, Martin Margiela sau Balmain, dar a camerele au suprins-o si in rochii de serie, marca H&M. Accesoriile hard-rock sunt aproape nelipsite din tinutele solistei: lanturi lungi, bratari cu tinte, ochelari de soare cu rama metalica.
Ca o incununare a evolutiei sale stilistice, la inceputul anului 2011, Rihanna a fost desemnata ambasadoare a brandului Nivea, iar in vara, solista a semnat un contract de imagine cu brandul Armani, urmand sa promoveze articolele din colectiile Emporio Armani Underwear si Armani Jeans.
Rihanna a reusit sa influenteze tinerii din intreaga lume sa-si caute si sa-si gaseasca propriul stil, indiferent de trenduri si de reactia pe care alegerile lor ar putea sa o declanseze in ceilalti. Atitudinea sa noncoformista vorbeste despre dorinta de a te exprima exact asa cum simti si despre faptul ca feminitatea poate fi prezenta si dincolo de barierele impuse de moda sau societate.