Se spune ca frumusetea nu inseamna incadrarea in anumite tipare si ca neregularitatile nu fac decat sa „condimenteze" o imagine perfecta. Uma Thurman este poate cel mai elocvent exemplu in aceasta privinta, povestea ei fiind cea clasica, a ratustii cenusii transformate odata cu varsta intr-o lebada gratioasa. Nascuta intr-o familie americana atipica, cu o mama fost model si un tata budist, Uma a devenit curand tinta rautatilor colegilor ei care faceau deseori glume pe seama inaltimii ei (actrita are acum 1,83 cm) si a marimi de la pantofi neobisnuit de mare pentru o fata de varsta ei. Cand avea doar zece ani, o prietena de-a mamei sale ii propune o rinoplastie pentru a-si micsora nasul un pic prea lung. Toate acestea si adaugand o constanta lipsa de stabilitate (familia ei isi schima intr-una domiciliul) au dus la conturarea unei adolescente nesigure pe sine, asociala si introvertita.
Astfel, la 15 ani, Uma Thurman simtea nevoie sa demonstreze lumii ca in spatele acestei masti se afla o femeie cu personalitate, increzatoare in sine, cu totul altfel decat imaginea proiectata pana in acel moment. Actoria i-a oferit tinerei sansa de a fi exact cine isi dorea, de a intra in pielea unor personaje cu totul altfel decat si-ar fi imaginat ea vreodata ca ar putea sa fie. S-a inscris la un liceu din New York unde si-a inceput si cariera in modelling cu un pictorial in revista Glamour si separat a urmat cursuri de actorie.
Hollywood-ul a insemnat pentru Uma Thurman roluri apreciate de critici, precum cele din Pulp Fiction (1994), Batman & Robin (1997), Kill Bill I (2003) si Kill Bill II (2004) sau Gattaca (1997), dar totodata a determinat transformarea unei adolescente care nu-si gasea locul in societate intr-o femeie admirata deopotriva de femeile si de barbatii din intreaga lume pentru frumusetea ei.
Cariera Umei Thurman s-a dezvoltat si in afara lumii actoricesti, ea devenind model pentru diverse companii din luma modei si a produselor cosmetice:
- – in 2000, Uma devine imagine si purtator de cuvant pentru Lancome, odata cu lansarea parfumului Magic;
- – in decembrie 2004 Louis Vuitton anunta ca Uma este urmatoarea imagine si purtatoare de cuvant a brandului. Despre aceasta alegere, Marc Jacobs, designerul casei de moda Louis Vuitton, declara: „Cred ca Uma este superba. Barbatii o considera superba iar femeile vor sa arate ca ea. Este interesanta, stralucitoare si sofisticata";
- – din 2007 Uma conduce campania de rebranduire a Virgin Media (UK)
- – in 2009 Uma Thurman este numita imaginea noului parfum Givenchy, Ange ou Demon Le Secret.